Στόχοι, Θεματικές ενότητες, Ενδεικτικές δραστηριότητες

Να περιγράφουν την κίνηση ως τη µεταβολή της θέσης σε σχέση µε ένα αντικείμενο που θεωρείται ως σημείο αναφοράς.

Να προσεγγίζουν ποιοτικά την έννοια της ταχύτητας

Να συσχετίζουν την ταχύτητα µε το µήκος της διαδρομής που διανύει ένα σώμα και τον αντίστοιχο χρόνο.

Να περιγράφουν χρησιμοποιώντας τον όρο «το σώμα επιταχύνεται» καταστάσεις όπου ένα σώμα σταµατά ή ξεκινά ή µεταβάλλεται η κατεύθυνση πάνω στην οποία κινείται.

Να αναγνωρίζουν σε καταστάσεις της καθημερινής τους εµπειρίας αν ένα σώμα επιταχύνεται ή όχι (αντικείμενα που σταµατούν ή ξεκινούν).

Κίνηση

Τι είναι κίνηση

Ταχύτητα  και µεταβολές της

(ώρες 2)

Μετρούν µε χρήση απλού χρονομέτρου ή ρολογιού, την ταχύτητα κίνησης διαφόρων παιδιών στους αθλητικούς χώρους του σχολείου, καταγράφουν τις µετρήσεις και συγκρίνουν τις ταχύτητές τους. (Μαθηματικά, Φυσική αγωγή).

Εκτελούν δραστηριότητες που αντιστοιχούν σε καταστάσεις όπου επιταχύνονται αντικείμενα (σταµατούν, ξεκινούν) και καταγράφουν µε διάφορους τρόπους τις παρατηρήσεις τους.

Κατατάσσουν εικόνες και φράσεις για καταστάσεις της καθημερινής τους εµπειρίας που αναφέρονται σε σώματα που επιταχύνονται ή όχι.