Στόχοι, Θεματικές ενότητες, Ενδεικτικές δραστηριότητες
Να ορίζουν το φως ως µορφή ενέργειας που προκαλεί το αίσθημα της όρασης.
Να διαπιστώσουν ότι το φως διαδίδεται ευθύγραμμα. Να παρατηρούν ότι το φως δε διαπερνά κάποια αντικείμενα µε αποτέλεσμα να δηµιουργείται σκιά. Να παρατηρούν τις φάσεις της σελήνης και να αναγνωρίζουν ότι είναι αποτέλεσμα του σχηματισμού της σκιάς. |
Το φως Φως και ενέργεια Φως και σκιά |
Εκτελούν δραστηριότητες, καταγράφουν τις παρατηρήσεις τους και διαπιστώνουν ότι το φως διαδίδεται ευθύγραμμα.
Εκτελούν απλές δραστηριότητες προκειμένου να ερμηνεύσουν τη δηµιουργία σκιάς. Παρουσιάζουν µε διάφορους τρόπους (εικόνες, ζωγραφική, λογοτεχνικά κείμενα κ.ά.) τις φάσεις της σελήνης (Γλώσσα, Αισθητική Αγωγή). |
Να περιγράφουν το φαινόμενο του φωτοτροπισμού.
Να συσχετίζουν το φωτοτροπισμό µε την εξάρτηση των φυτών από τον ήλιο. |
Φωτοτροπισμός του βλαστού | Φυτεύουν ένα φυτό και το σκεπάζουν µε ένα κουτί που έχει µόνο ένα µικρό άνοιγμα, από το οποίο µπαίνει φως. Καταγράφουν τις παρατηρήσεις τους και προσπαθούν να εξηγήσουν τον όρο φωτοτροπισμός. |
Να διαπιστώνουν και να περιγράφουν το διαφορετικό τρόπο µε τον οποίο διάφορα υλικά συµπεριφέρονται στο φως (οι λείες επιφάνειες το ανακλούν, τα αδιαφανή υλικά το απορροφούν). | Φως και υλικά | Εκτελούν δραστηριότητες για την ανάκλαση και απορρόφηση του φωτός, καταγράφουν τις παρατηρήσεις τους και ταξινομούν αντίστοιχα τα υλικά. |
Να γνωρίζουν τα χαρακτηριστικά του φαινόμενου της ανάκλασης.
Να διακρίνουν τα είδη των κατόπτρων και τα είδωλα που δίνουν. Να αναφέρουν τις εφαρμογές των κατόπτρων στην καθημερινή ζωή. |
Κάτοπτρα – Εφαρμογές κατόπτρων (ώρες 6) |
Εκτελούν δραστηριότητες προκειµένου να διαπιστώσουν το νόμο της ανάκλασης.
Εκτελούν δραστηριότητες σχηματισμού ειδώλων µε διάφορα είδη κατόπτρων. |