Στόχοι, Θεματικές ενότητες, Ενδεικτικές δραστηριότητες
Να αναφέρουν τις βασικές λειτουργίες του πεπτικού συστήματος και να τις συσχετίζουν µε τα όργανα που το αποτελούν.
Να διακρίνουν τους διαφορετικούς τύπους δοντιών (κοπτήρες, κυνόδοντες, προγόμφιους και γομφίους) και να αναγνωρίζουν το ρόλο τους στη µάσηση. Να περιγράφουν τη δομή ενός δοντιού. Να αναφέρουν συνήθειες της καθημερινής ζωής που συµβάλλουν στην καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος. Να αιτιολογούν τη θετική ή αρνητική επίδραση πρακτικών της καθημερινής ζωής στη διατήρηση της υγείας των δοντιών και των ούλων. |
Ανθρώπινος οργανισμός – Πεπτικό σύστηµα. Όργανα του πεπτικού συστήματος – λειτουργία Παράγοντες που επηρεάζουν τη λειτουργία του πεπτικού συστήματος Είδη και ρόλος των δοντιών Φροντίδα δοντιών (ώρες 4) |
Μέσα από εικόνες του πεπτικού συστήματος περιγράφουν την πορεία της τροφής από το στόμα στο παχύ έντερο.
Χωρίζονται σε οµάδες και µελετούν το ρόλο των επιμέρους οργάνων στη διαδικασία αυτή και τους παράγοντες που την επηρεάζουν. Σχηματίζουν ταµπλό µε τα αποτελέσματα της έρευνάς τους. Κατασκευάζουν παζλ µε τα όργανα του πεπτικού συστήματος. Παρατηρούν στον καθρέφτη τα δόντια τους και αναγνωρίζουν ότι όλα τα δόντια τους δεν είναι όμοια, ότι τα δόντια τους φύονται µέσα από τα ούλα, ότι τα µπροστινά δόντια είναι πιο κοφτερά. Δαγκώνουν και µασούν τροφές και περιγράφουν το ρόλο των διαφορετικών ειδών δοντιών στη µάσηση. Εντοπίζουν ότι τα δόντια εκτός από τη µάσηση βοηθούν στην οµιλία. Ζωγραφίζουν την «ακτινογραφία» ενός δοντιού και εντοπίζουν το τµήµα του δοντιού που είναι ευάλωτο στη δράση των µικροοργανισµών. Συζητούν συνήθειες της καθημερινής ζωής και ξεχωρίζουν αυτές που βοηθούν στην καλή υγεία των δοντιών. |