Στόχοι, Θεματικές ενότητες, Ενδεικτικές δραστηριότητες
Να διακρίνουν τους παράγοντες που συνιστούν ένα οικοσύστημα.
Να αιτιολογούν γιατί οι φωτοσυνθετικοί οργανισμοί αποτελούν τη βάση όλων των τροφικών αλυσίδων. Να αναγνωρίζουν ότι τα οικοσυστήματα χαρακτηρίζονται από την είσοδο και ροή ενέργειας. Να προσδιορίζουν τις τροφικές σχέσεις ανάµεσα στους οργανισμούς ενός οικοσυστήματος και να κατανοούν την έννοια του τροφικού πλέγματος. Να περιγράφουν χαρακτηριστικά οικοσυστήματα της Ελλάδας. Να αναγνωρίζει την αναγκαιότητα της σωστής διαχείρισης των οικοσυστημάτων για την αειφορία και για την ίδια τους τη ζωή. |
Η ενέργεια στα οικοσυστήματα
Οργάνωση ενός οικοσυστήµατος, βιοτικοί – αβιοτικοί παράγοντες Τροφικές σχέσεις (τροφικά πλέγματα). Χαρακτηριστικά ελληνικά οικοσυστήματα, διαχείριση οικοσυστημάτων.
(ώρες 5) |
Απεικονίζουν µε ζωγραφιές τις τροφικές σχέσεις που προσδιορίζουν παρατηρώντας το περιβάλλον τους και συζητούν για το ρόλο των φυτών σε αυτές. (Αισθητική Αγωγή, Γλώσσα).
Συζητούν σχετικά µε τις σχέσεις αλληλεξάρτησης που αναπτύσσονται ανάµεσα στους οργανισμούς ενός οικοσυστήματος. Συγκεντρώνουν εικόνες και περιγράφουν διαφορετικά οικοσυστήματα που συναντά κανείς στον ελληνικό χώρο. Εντοπίζουν µέσα από άρθρα εφημερίδων κινδύνους που διατρέχουν κάποια από τα οικοσυστήματα της Ελλάδας και συζητούν σχετικά µε την προστασία τους. Συζητούν µε ειδικούς ή αρμόδιους υπηρεσιών σχετικά µε την προστασία των οικοσυστημάτων και οργανώνουν δράσεις προκειμένου να ευαισθητοποιήσουν και το κοινωνικό τους περιβάλλον προς τη λογική της αειφορίας. |