Στόχοι, Θεματικές ενότητες, Ενδεικτικές δραστηριότητες
Να αναγνωρίζουν και να περιγράφουν τα όργανα του αναπνευστικού συστήμτος.
Να περιγράφουν τη διαδικασία της αναπνοής (εισπνοή – εκπνοή) στον άνθρωπο. Να συσχετίζουν τη δομή του λάρυγγα µε την διαδικασία παραγωγής της φωνής. Να αναφέρουν περιβαλλοντικούς παράγοντες (π.χ. ρύπους) που επηρεάζουν την λειτουργία του αναπνευστικού συστήματος. Να αναφέρουν συµπεριφορές της καθημερινής ζωής (π.χ. άθληση, κάπνισμα) που επηρεάζουν τη λειτουργία του αναπνευστικού συστήματος. |
Ανθρώπινος οργανισμός – Αναπνευστικό σύστημα Όργανα του αναπνευστικού συστήματος Λειτουργία του αναπνευστικού συστήματος Παραγωγή φωνής Παράγοντες που επηρεάζουν τη λειτουργία του αναπνευστικού συστήματος
(ώρες 5) |
Παρατηρούν και σχολιάζουν εικόνες σχετικές µε το αναπνευστικό σύστημα. Στη συνέχεια σημειώνουν σε λευκό χάρτη του αναπνευστικού συστήματος τα όργανα που το αποτελούν και περιγράφουν τη λειτουργία καθενός από αυτά.
Χωρίζονται σε οµάδες και µελετούν την επίδραση του καπνίσματος και της ρύπανσης στην υγεία του αναπνευστικού συστήματος. Παρουσιάζουν τις εργασίες τους µε τρόπο που οι ίδιοι επιλέγουν και µε στόχο την ευαισθητοποίηση των υπολοίπων µαθητών. (Αισθητική Αγωγή, Γλώσσα). Αγγίζουν το λαιμό τους ώστε να αισθανθούν τις δονήσεις του ενώ µιλούν. Με τη βοήθεια εικόνων παρατηρούν τη µορφολογία των φωνητικών χορδών και συσχετίζουν τη λειτουργία τους µε τη δόνηση ενός τεντωμένου λάστιχου ή χορδής. |